Biofarm (simbol bursier BIO) a ajuns în 2020 la o cifră de afaceri de 218 milioane de lei, cu 8% mai mare comparativ cu 2019. Totodată, nivelul EBITDA al companiei a înregistrat o creștere de 9%, ajungând la valoarea de 75 milioane de lei.

Compania continuă consolidarea cotei de piață pe segmentul Consumer Healthcare

Rezultatul se datorează eforturilor susținute ale companiei de a menține investițiile la un nivel competitiv pe tot parcusul anului 2020, dar și de a îmbunătăți constant, la nivel de imagine și comunicare eficientă, brandurile din portofoliu.

De asemenea, cota de piață Biofarm a crescut constant, în 10 din 12 luni ale anului 2020. Nu mai puțin de 7 branduri din categoria digestive & metabolism, răceală & gripă și suplimente alimentare și-au menținut poziția de lideri de piața, în termeni de consum, iar 5 dintre acestea au asigurat consolidarea leadership-ului și la nivel valoric în segmentul CHC.

Astfel, la final de an, Biofarm a urcat o poziție în topul companiilor din industria farmaceutică locală, la categoria Consumer Healthcare (CHC), raportat la prețul de achiziție al farmaciilor, și încheie anul pe locul 4.

„După un an dificil, cu multe provocări, am reușit să ne atingem obiectivele setate pentru 2020 și să ne consolidăm cota de piață. Toate aceste rezultate sunt rodul unei strategii vizionare și al echipelor noastre care cu dedicație, cu multă înțelegere, au depus toate eforturile pentru ca și în plină pandemie să putem să venim în sprijinul clienților noștri și să răspundem nevoilor lor. Suntem de 100 de ani pe piața din România și ne păstrăm motivația de a crește calitatea vieții oamenilor, fiind orientați întotdeauna către inovație și către facilitarea accesului la soluții moderne de tratament”, a declarat Cătălin Vicol, Director General Biofarm.

Întrucât compania înțelege rolul pe care îl are în calitate de jucător important pe piața farmaceutică din România și responsabilitatea față de clienții săi, Biofarm s-a alăturat anul trecut luptei de combatere a Covid-19. Producătorul a donat 1.5 milioane de lei pentru achiziționarea de echipamente de protecție pentru personalul medical, dar și pentru aparatură medicală.

În contextul crizei sanitare generate de pandemia de Covid-19, Biofarm a luat toate măsurile pentru ca activitatea companiei să se desfășoare în continuare, fără sincope. Compania a implementat și la nivel intern toate măsurile de siguranță sanitară pentru prevenirea răspândirii virusului, conform reglementărilor legale. Astfel, o parte dintre angajații companiei își desfășoară în continuare activitatea de acasă, în timp ce echipele implicate în procesele de fabricație respectă un programul adaptat situației, dar care permite ca producția să funcționze la capacitate maximă. Mai mult, a fost asigurată testarea preventivă pentru SARS-CoV-2 a angajaților, iar spațiile de muncă au fost adaptate la distanțarea socială prin limitarea numărului de angajați prezenți într-un anumit interval orar în spațiul de lucru comun.

Pentru 2021, Biofarm vizează creșterea susținută a cotei de piață, eficientizarea operațiunilor și consolidarea avantajului competitiv al portofoliului de produse.