Biofarm a încheiat primul trimestru din acest an cu un profit net de 22,5 milioane de lei, în creștere cu peste 21% față de aceeași perioadă a anului 2020. În comparație cu aceeași perioada a anului trecut, EBITDA a înregistrat o creștere cu 12%, însemnând aproximativ 29,3 milioane de lei.

Cu o nouă unitate de producție deschisă în 2021 și o capacitate de producție de 3 ori mai mare, Biofarm vizează pentru anul în curs o creștere a cifrei de afaceri de 15% și o creștere de 7% a profitului.

În ceea ce privește acțiunile Biofarm, listată la bursă încă din 1996, prețul acestora au crescut constant în ultimii 5 ani, de la 0.2500 lei/acțiune în 2016 la 0.5600 lei/acțiune la finalul primului trimestru din acest an. Prețul este în continuă creștere, depășind pragul de 0.6000 lei/acțiune în prima săptămână a lunii mai.

În contextul unei scăderi accelerate a categoriei Consumer Healthcare (CHC) atât în valoare (-64.5 mil RON), cât și în unități (-9.7 mil UC), Biofarm își consolidează leadershipul la nivel valoric, la prețul de achiziție în farmacii,  cu o creștere de 3,2% și încheie primul trimestru pe locul 3 în topul companiilor din industria farmaceutică locală în această categorie.

Brandurile Biofarm își mențin poziția de lider de piață, în termeni de consum. Acestea au înregistrat creșteri importante de MS și au contribuit la mentinerea pozitiei de lider de piata pe 7 categorii.

În ciuda scăderii din segmentul CHC, am început 2021 cu rezultate remarcabile. Vizăm o creștere susținută a cotei de piață pe tot parcusul anului și continuăm eficientizarea operațiunilor și consolidarea avantajului competitiv al portofoliului de produse.”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Biofarm și-a concentrat întotdeauna acțiunile pe dezvoltarea de produse la cele mai înalte standarde pentru a împlini nevoile consumatorilor. Producătorul aniversează anul acesta 100 de ani de activitate, iar expertiza companiei și calitatea produselor, într-un proces continuu de inovație, au contribuit la poziționarea Biofarm drept un jucător important în contextul competitiv al industriei farmaceutice din România.

În portofoliul Biofarm se regăsesc și acum produse care au trecut cu brio testul timpului, așa cum sunt Carmol, pe piață încă din 1928, Triferment și Anghirol, două dintre mai cunoscute branduri, lansate în 1959, Cavit, esențial în dezvoltarea armonioasă a copiilor, apărut în 1964, sau Colebil, expertul problemelor biliare care este și astăzi lider de piață, la peste 50 de ani de la apariție.

Biofarm continuă să demonstreze că este o companie vizionară care își lasă amprenta în felul în care face business, felul în care relaționează cu angajații, felul în care sustine starea de bine a pacienților si maniera în care se scrie istoria farmaceutică din România.