Biofarm a înregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a crescut cu 10%, ajungând la 229 milioane de lei, comparativ cu 209 milioane de lei în 2022. EBITDA a atins 81,6 milioane lei.

Rezultatele obținute în primele nouă luni ale anului 2023, confirmă strategia noastră de dezvoltare pe termen lung. Chiar daca la nivelul intregii piete CHC se inregistreaza o diminuare a consumului, Biofarm reuseste sa inregistreze crestere de consum si astfel ne  consolidam poziția in CHC, prin protejarea brandurilor de top din portofoliu si prin mentinerea investitiilor la un nivel competitiv in categoriile CHC cu potential de business ridicat. Ne vom concentra în continuare pe dezvoltarea de noi soluții pentru sănătatea pacienților, pentru a răspunde nevoilor acestora și pentru a onora misiunea companiei, aceea de a face bine celor din jurul nostru prin perfectionare continua.,” a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

În primele nouă luni ale anului 2023, Biofarm a ocupat locul 2 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce privește numărul de unități vândute. În valoare, compania și-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creștere de peste 15% față de primele nouă luni ale anului 2022, raportat la prețul de achiziție în farmacii.

Ariile terapeutice cu cea mai mare creștere absolută în valoare în primele nouă luni ale anului, in care Biofarm este activ, au fost  raceala & gripa, durere, suplimente pe baza de magneziu, digestie si decongestionante nazale. Brandurile Biofarm asociate acestor arii terapeutice au înregistrat creșteri de cota de piata valorica.

Dezvoltarea continuă a unor produse noi, adaptate constant nevoilor consumatorilor in continua diversificare, reprezintă unul dintre pilonii de creștere ai companiei Biofarm. Compania este, de asemenea, lider de piață volumic în categoriile de referință a 8 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol soluție, Carbocit și Nervocalmin. Acest mix echilibrat intre brandurile longevive si inovatie este un diferentiator puternic pentru portofoliul Biofarm, pozitionand compania in randul celor mai relevanti jucatori din categoria CHC.

Biofarm a investit peste 44 de milioane de euro, până în prezent, într-una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România, care se întinde pe o suprafață impresionantă de peste 10.000 de metri pătrați și are patru fluxuri de producție, specializate în comprimate, comprimate filmate, drajeuri, capsule moi, soluții și siropuri. Această fabrică ultramodernă reprezintă un element cheie în atingerea obiectivelor strategice ale companiei, care includ dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansarea de produse noi și extinderea pe piețele externe.

București, 16.11.2023